تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امروز (۲۱ آذر) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | تخصیص بخش زیادی از اعتبارات به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۹۷۳۲
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
امروز (۲۱ آذر) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | تخصیص بخش زیادی از اعتبارات به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام+ فیلم
نودوهفتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد امروز سه‌شنبه(۲۱ آذرماه ۱۴۰۲) به ریاست حسن موحدیان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز نودوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به برخی مناسبت‌های اخیر و پیش‌رو، ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهارکرد: اگر ۱۶آذرماه، در تقویم ما جاودان شده به برکت خون مبارک شهدای دانشجوست.

وی در ادامه گفت: نسل جوان ما زمانی که برای تحصیل علوم وارد دانشگاه می‌شود، در کنار تلاش مضاعف برای آموختن و بهره‌گیری از علوم و فنون مختلف، ارزش‌هایی را از خود باید به نمایش بگذارد؛ ارزش‌هایی چون سلامت نفس، پاکی روح، امید و اعتماد به آینده، تقویت بنیه دینی و سیاسی و همچنین خودسازی فکری و اخلاقی.
موحدیان با بیان اینکه گام برداشتن در این مسیر موجب می‌شود دانشجو در هر رشته‌ای که تحصیل می‌کند، به دانشجویی دیندار، مسلمان و متعهد تبدیل شود، افزود: شکل‌گیری این روحیه در جامعه دانشجویی، باعث می‌شود گروهی همدل و هم‌فکر با آرزویی مشترک، در پرتو آموزه‌های اسلام، آینده‌ای آباد و سرافراز را برای کشور رقم زنند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تسلیت ایام فاطمیه(س) تصریح کرد: این ایام، فرصت مغتنمی برای بازخوانی سیره حضرت فاطمه(س) است؛ منزلت و منقبت و فضائل این بانوی بزرگوار نه‌تنها در کتب معتبر مسلمانان بلکه در کتب غیرمسلمانان و مسیحیان نیز آمده است.
موحدیان گفت: همان‌طور که نمی‌توان کسی را با ائمه علیه‌السلام مقایسه کرد، هیچ زنی را نمی‌توان با حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) مقایسه کرد و هیچ‌کس به منزلت و منقبت و جایگاه ایشان نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) از نظر آموزه‌های قرآنی، انسان کاملی است که به سبب همین ویژگی می‌تواند سرمشق بی‌چون و چرای همه ما باشد، افزود: انسان‌ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید از ایشان بیاموزند؛ آن حضرت(س) سرمشق نیک و پسندیده مؤمنان اعم از مرد و زن است و این‌گونه نیست که افکار، عقاید، رفتار و کردار ایشان تنها سرمشقی برای بانوان باشد.
موحدیان گفت: زندگی ایشان در بخش‌های مختلفی می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد و برای ما الهام‌بخش باشد؛ یکی از ویژگی‌هایی که در زندگی حضرت زهرا(س) دیده می‌شود و برای امروز بسیار باارزش است، مسئله حیا در زندگی آن حضرت است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه «حیا» چیزی جدا از زندگی نیست، اظهارکرد: حیا می‌تواند بر تمام زندگی انسان‌ها سایه بیندازد؛ در زندگی سراسر رنج حضرت فاطمه(س) رفتار توأم با حیا را می‌توان دید.

نقش‌آفرینی هیئات مذهبی و اصناف در ایام  فاطمیه پررنگ بوده است

موحدیان در ادامه از اهتمام شهرداری در سیاه‌پوش کردن فضای شهر، متناسب با ایام فاطمیه نیز تقدیر و تشکر کرد و افزود: نقش‌آفرینی هیئات مذهبی و اصناف نیز در این ایام پررنگ بوده و این مشارکت مردمی شایسته تشکر است.
سالروز تشکیل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام(ره) دیگر مناسبتی بود که موحدیان به آن اشاره داشت و تصریح کرد: شورای‌عالی با مأموریت تصحیح و ارتقای فرهنگ و ساماندهی امور فرهنگی برای حفظ استقلال و تحکیم و تعمیق تدین و فرهنگ دین‌باوری و در‌راستای تحقق تمدن نوین اسلامی فعالیت می‌کند؛ مجموعه‌ای که ده‌ها مسئولیت و رسالت حائز اهمیت در حوزه فرهنگی عهده‌دار است و امیدواریم بتوانند به اهداف خود نائل بیایند.
موحدیان گفت: پس از یک آتش‌بس چندروزه، متأسفانه طی روز‌های اخیر شاهد تداوم و از سرگیری حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه هستیم؛ حملاتی که تاکنون حدود ۱۸هزار نفر از فلسطینیان را به شهادت رسانده و حدود ۵۰ هزار نفر مجروح شده‌اند.
وی افزود: امیدواریم با واکنش مناسب نهاد‌های بین‌المللی و به‌ویژه کشور‌های مسلمان هرچه زودتر شاهد پایان این جنایت فجیع علیه انسان‌های بی‌گناه باشیم؛ البته که تاکنون هیچ اقدام مثبتی در گذشته از این شورا‌ها و مجامع بین‌المللی مشاهده نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به بهره‌برداری کامل از «تقاطع چهارسطحی آزادگان» اشاره کرد و گفت: اتفاق ارزشمندی را در هفته اخیر شاهد بودیم؛ پروژه‌ای حائز اهمیت از حیث ترافیکی برای شهر مشهد که موجب تسهیل ترافیک در میدان نمایشگاه می‌شود.
موحدیان با تقدیر و تشکر از شهردار و مسئولان شهرداری، به ویژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در بهره‌برداری از این پروژه، افزود: در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که بسیاری از اعتبارات شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد، به دنبال تعریف و اجرای پروژه‌های کلان دیگر نیز هستیم.

مصوبات

نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در منطقه ۴ معبر فرعی وحید ۲۱ واقع در محدوده طلاب با حفظ شماره به نام شهید علیرضا پاکزاد، در منطقه ۶ معبر فرعی شهید موسوی نژاد ۵۴ واقع در حر ۱۳ شهرک شهید رجایی با حفظ شماره به نام شهید روح الله رضایی، معبر فرعی فاطمیه ١٣ واقع در شهید فلاحی ۳۰ قاسم آباد با حفظ شماره به نام شهید محمد زمانیان و در منطقه ٧ پروین اعتصامی ٣٣ با حفظ شماره به نام شهید حسین مختاری نامگذاری کند.

در ادامه این جلسه نظریه کمیسیون مشترک در خصوص لایحه تخفیف نقدی عوارض تصویب شد که براساس این لایحه تخفیف مناسبتی پرداخت نقدی عوارض و قبوض عوارض بر مشاغل و بهای خدمات مندرج در قبوض نوسازی و عمران شهری از تاریخ ۱ دی ماه لغایت ۲۳ بهمن ماه سال جاری به میزان ۱۸ درصد و از تاریخ ٢٤ بهمن لغایت ۱۷ اسفند ماه سال جاری به میزان ۱۶ درصد تعیین می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->